01 januar 2009

Godt Nytår!

Oprindeligt var planen var at mødes med Drew og Leontine i Amsterdam et par dage - i anledning af at de alligevel var i Nederlandene for at besøge Leontines familie - og så tage tilbage til Genève for at fejre nytåret i det lille hjem. Allerede i løbet af september fik vi planlagt at overraske Drew med også at møde Diego og hans kone Lea i Amsterdam. Trods mangel på en egentlig plan for selve overraskelsen lykkedes det os at få Diego og Lea til at vandre ind på en café hvor vi andre fire allerede sad og snakkede.

Diego - Drew

Lea - Leontine

Sidste del af planen gik det ikke helt så glat med - da vi kom ud til Amsterdams Schiphol lufthavn om eftermiddagen nytårsaftens dag måtte vi konstatere at vores fly til Genève var forsinket: forventet afgang godt 4 timer senere end oprindeligt planlagt. Der stod vi så, og besluttede os for at starte med at benytte lejligheden til at shoppe i Schiphols mange butikker. Derefter brugte vi de madkuponer flyselskabet havde givet os til først at købe is og senere noget pasta og salat. Alt dette imens lufthavnens restauranter og butikker en for en lukkede og de fleste andre tilbageværende flyafgange blev aflyst. De sidste par timer sad vi i en stadig mere tom sal og læste lidt. Omkring det tidligere anslåede afgangstidspunkt landede det fly vi skulle med endelig og det viste sig at flyets sene ankomst skyldtes at lufthavnen i Genève havde været lukket i 3 timer p.g.a. snestorm.

mmmmm... ice cream!

Vi lettede ved 22-tiden, landede ved 23-tiden og konstaterede med lettelse at der stadig gik tog fra lufthavnen ind til byen. Det tog selvfølgelig stadig lidt tid inden vi havde vores bagage og var kommet igennem paskontrollen, men vi nåede toget 23:47 og stod af på Genèves hovedbanegård 6 minutter senere. Klokken slog midnat netop som vi havde fået låst vores cykler op for at komme det sidste stykke hjem - himlen lyste op over os med tilhørende brag og vi stoppede cyklerne nogle minutter for at betragte fyrværkeriet. Vel hjemme et kvarters tid inde i det nye år besluttede vi at dagen allerede var lang nok og udskød champagnen og de inden turen indkøbte bøffer til en nytårsmiddag nytårsdag.